بازیگران ایرانی که زشت شدند!/عکس
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۰۷۱۵
پذیرفتن زشتی برای سوپراستارها اساسا همیشه یک چالش است، خصوصا برای خانمها. این که یک سلبریتی خودش را در یک فیلم زشت کند، شجاعت میخواهد و نگاهی حرفهای به بازیگری، در همین سینمای خودمان کسی مثل گلزار هست که حاضر به ریسک نمیشود اما این مطلب مروریست بر همهی آنهایی که زشتی را پذیرفتهاند. ناطقان: پذیرفتن زشتی برای سوپراستارها اساسا همیشه یک چالش است، خصوصا برای خانمها.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
رویا نونهالی در زندان زنان«رویا نونهالی» در فیلم سینمایی «زندان زنان» نقش میترا زندانی سرکشی را بازی میکند که در اوج درگیری با «رویا تیموریان» زندانبان میباشد.
نیوشا ضیغمی در قرنطینه«نیوشا ضیغمی» در فیلم سینمایی «قرنطینه» نقش دختری بهنام سمیه را بازی میکند که در ابتدای داستان عاشقیاش با سهیل (حمید گودرزی) متوجه میشود که مبتلا به سرطان است.
باران کوثری در خونبازی«باران کوثری» در فیلم سینمایی «خون بازی» نقش سارا، دختری معتاد را بازی میکند که یک ماه مانده به مراسم نامزدیاش با آرش (بهرام رادان)، تصمیم میگیرد ترک کند.
سارا بهرامی در دارکوب
«سارا بهرامی» در فیلم سینمایی «دارکوب» نقش زنی معتاد به اسم مهسا را بازی میکند که همسرش (امین حیایی) او را رها کرده و مجدداً ازدواج کردهاست.
آزاده زارعی در آمین خواهیم گفت
«آزاده زارعی» در فیلم سینمایی «آمین خواهیم گفت» نقش کاراکتری به نام اصغر فرشته را بازی میکند؛ دختری که علاقه زیادی دارد رفتارهای پسرانه از خود بروز دهد.
لیلا برخورداری در خواب و بیدار
«لیلا برخورداری» در سریال پلیسی «خواب و بیدار» یکی از شخصیتهای اصلی داستان بود. او در این سریال نقش دختر نوجوانی به اسم کبری را ایفا میکرد که از نظر ظاهری و ذهنی کمی مشکل داشت.
پانتهآ بهرام در شنای پروانه
«پانتهآ بهرام» در فیلم سینمایی «شنای پروانه»، با گریمی سنگین و موی تراشیده، نقش مردی به نام شاپور را بازی میکند.
پانتهآ پناهیها در نفس
«پانتهآ پناهیها» در فیلم «نفس» نقش مادربزرگی بهنام ننه آقا را بازی میکند. ننهآقا زنی سالخوردهی قمی است که متاثر از نگاه نابرابر جنسیتی که در مقطعی از تاریخ معاصر به باور تبدیل شده بود، مدام در حال ناله و نفرین کردن و تنبیه فیزیکی دختر بچه فیلم است.
الناز شاکردوست در اینجا تاریک نیست
نیکی کریمی در پری
«نیکی کریمی» در فیلم سینمایی «پری»، نقش دختری جوان و دانشجوی رشتهٔ ادبیات را ایفا میکند که با خواندن کتاب سبز کوچکی دربارهٔ سلوک عارفِ گمنامی در قرن پنجم، دچار تحولات فکری میشود.
لادن مستوفی در گذر موقت
مریم پالیزیان در لانتوری
«مریم پالیزان» در فیلم سینمایی «لانتوری» نقش دختری به نام مریم را بازی میکند که قربانی اسیدپاشی پاشا، پسری که دلباخته اوست میشود.
مهتاب کرامتی در بیست
«مهتاب کرامتی» در فیلم سینمایی «بیست»، نقش زنی به نام فیروزه را بازی میکند، زنی که فقر و گردش ایام، چهرهاش را زمخت و نگاهش را سرد کرده است.
آزیتا حاجیان در ساعت شنی
«آزیتا حاجیان» در سریال «ساعت شنی» نقش زنی به نام مش دریا را ایفا میکند. مش دریا یک فالودهفروش و زنی دورهگرد است که به دلیل عدم امنیت، سعی میکند با جنسیت مردانه در جامعه حضور پیدا کند.
برچسب ها: بازیگر ، زن ، زشت ، ناطقان
منبع: ناطقان
کلیدواژه: بازیگر زن زشت ناطقان فیلم سینمایی پانته آ
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم/ نگاهی به فیلم مست عشق
به ویژه اینکه تعدادی از آنها شهرتی جهانی داشته و میتوانند پای آثار نمایشی تولید شده در این چارچوب را به بازار جهانی باز کنند. موضوعی که چندان مورد توجه سینمای ایران قرار نگرفته و اندک آثار تولید شده در این باب نیز متعلق به تلویزیون بودهاند. فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی که به نوعی محصول مشترک ایران و ترکیه به حساب میآید، نخستین تجربه جدی سینمای ایران در این رابطه است که به تازگی روی پرده سینماهای کشور رفته و در هفته نخست رکورد فروش ریالی و تعداد تماشاگر را شکسته است.
فتحی که تجربه تولید آثار تاریخی در قاب کوچک را داشته، در «مست عشق» سراغ یکی از مهمترین شعرا و عرفای تاریخ ایران یعنی جلالالدین محمد بلخی مشهور به مولانا رفته و بخشی از دوران زندگی وی را به تصویر کشیده که از کشش دراماتیک مناسبی برخوردار است. فرهاد توحیدی که یکی از قدیمیترین فیلمنامهنویسان پس از انقلاب به حساب میآید در «مست عشق»، مولانا و شمس تبریزی را به عنوان ستونهای فیلمنامه قرار داده و قصه را با محوریت این دو پیش میبرد. قصهای شخصیت محور که با چرخشی ظریف به سمت ماجرامحوری رفته و چند داستانک جذاب را به آن گره میزند.
توحیدی در پرده نخست، قصه را با یک حادثه آغاز کرده و سوالی را پیرامون ناپدید شدن شمس تبریزی مطرح میکند. سپس با یک فلاشبک به گذشتهای نه چندان دور رفته و برخورد مولانا و شمس را کلید میزند که سرانجام به یک نقطه عطف میرسد. جایی که مولانا مجذوب شخصیت پیچیده و خاص شمس شده و نگاهاش به جهان تغییر میکند. در نیمه میانی، توحیدی روی حسادت به عنوان یکی از تمهای فیلمنامه مانور داده و موانعی را بر سر راه مرید و مراد قرار میدهد تا از بار تنش حاکم بر آن کاسته نشود. در این بین رفت و برگشتهای زمانی هم رخ میدهد که از ساختار قصه بیرون نزده و تماشاگر را سردرگم نمیکند. در واقع این ساختار غیرخطی برای آن است که تکههای پازل قصه کنار یکدیگر قرار گرفته و یکپارچگی آن از دست نرود.
داستانهای فرعی نقشی کلیدی در پیکره فیلمنامههای امروزی دارند و ((مست عشق)) از این بابت نمونهای درخشان به حساب میآید. اولی قصه عشق نافرجام پسر مولانا (علاءالدین) به کیمیا خاتون است که به خوبی در بافت قصه جا افتاده و مثلثی عاشقانه را شکل میدهد و تماشاگر را به حدس و گمانهایی پیرامون نقطه عطف دوم فیلمنامه وادار میکند. دیگری داستانک مربوط به اسکندر بیک فرمانده خشن اهل قونیه است که علاقهای نافرجام به دختری مسیحی به نام مریم داشته و توحیدی این داستانک را به بهترین شکل به قصه اصلی پیوند زده است. نکته مهمی که در فیلمنامه ((مست عشق)) به چشم میخورد، وفاداری به اندازه نویسنده به تاریخ است که وجوه نمایشی خوبی نیز به آن بخشیده شده است. همانطور که از عشق به عنوان تم اصلی و جانمایه اثر بهره گرفته و آن را به شخصیتهای اصلی گره زده است.
حسن فتحی در آخرین ساخته سینماییاش دست به ریسک بزرگی زده و به سراغ شخصیتی رفته که میلیون ها طرفدار در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر دارد. او با توجه به فیلمنامه خوبی که در اختیار داشته تلاش کرده تا اثر شستهرفتهای را خلق کند. تلاشی که از همان سکانس نخست (کابوس جنگ اسکندربیک) خود را به رخ کشیده و تا آخر ادامه پیدا میکند. به ویژه در دکوپاژ فیلمنامه که ظرافت و وسواس خاصی در آن به چشم میخورد. برای مثال میتوان به سکانس گفتگوی طولانی شمس و مولانا اشاره کرد. البته نمیتوان از مست عشق گفت و به فیلمبرداری درخشان زندهیاد مرتضی پورصمدی و تدوین استاندارد میثم مولایی اشاره نکرد.
یکی از چالشهای مهم فیلم انتخاب بازیگران آن بوده که ترکیبی از بازیگران ایرانی و ترک به حساب میآید و ایجاد هارمونی میان آنها کار سختی به نظر میرسد. اتفاقی که تا حدود زیادی رخ داده و بازیگران نقش مهمی در کیفیت برجسته فیلم دارند. پارسا پیروزفر و شهاب حسینی انتخابهای هوشمندانهای برای ایفای نقشهای مولانا و شمس تبریزی بودهاند که البته کفه ترازو به سمت حسینی اندک چربشی دارد. همچنین بازیگران ترک زبان که در سینما و تلویزیون ترکیه شهرت زیادی دارند، در ایفای نقشها موفق بوده اند.
مست عشق از آن دسته فیلمهایی است که تولید و پست پروداکشن سختی داشته که از این بابت میتوان به گروه تولید آن دستمریزاد گفته و دستاوردهای آن برای سینمای ایران را به فال نیک گرفت.
۵۷۵۷
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903013