پانتهآ بهرام و سیاوش طهمورث همبازی شدند/ ایفای نقش مادر
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۶۵۴۹
به گزارش خبرنگار مهر، پانتهآ بهرام بازیگر با سابقه سینما، تئاتر و تلویزیون قرار است در جدیدترین تجربه حضور خود بر صحنه تئاتر، در نمایش «معرکه در معرکه» به کارگردانی سیاوش طهمورث به ایفای نقش بپردازد. در اجراهای گذشته «معرکه در معرکه» رویا تیموریان ایفاگر این نقش بود.
بهرام که نقشآفرینیهای متعددی در عرصه تئاتر داشته در نمایشهایی چون «مرگ یزدگرد» گلاب آدینه، «شب هزار و یکم» بهرام بیضایی، «زمستان ۶۶»، «رقص کاغذ پارهها» و «یک دقیقه سکوت» محمد یعقوبی، «افسون معبد سوخته»، «خواب در فنجان خالی» و «شکلک» کیومرث مرادی و «هی مرد گنده گریه نکن» جلال تهرانی به ایفای نقش پرداخته است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سیاوش طهمورث که علاوه بر کارگردانی «معرکه در معرکه»، ایفاگر نقش پهلوان نیز هست، درباره حضور پانتهآ بهرام در «معرکه در معرکه» به خبرنگار مهر گفت: این اولین تجربه همکاری من با پانتهآ بهرام است ولی از قدیم طرفدار بازیهای او بودم. قرار است در این اجرا بهرام ایفاگر نقش مادر باشد.
وی درباره شکل و شیوه اجرای جدید «معرکه در معرکه»، تأکید کرد: «معرکه در معرکه» اثری نیست که بنا باشد به خاطر خواست و سلیقه شیوه اجرای آن را تغییر دهیم چون استخوانبندی خاصی دارد و حیف است که تغییری در آن داده شود.
طهمورث یادآور شد: شکل و شمایل بازیگران نمایش عوض شده و همین امر باعث میشود اجرای جدید «معرکه در معرکه» در کلیت شکل دیگری البته با همان سبک اصلی اثر، داشته باشد.
این بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر ایران در پایان اظهار امیدواری کرد تماشاگران و علاقهمندان به تئاتر اجرای نمایش «معرکه در معرکه» را بپسندند.
کد خبر 5535035 فریبرز داراییمنبع: مهر
کلیدواژه: سیاوش طهمورث پانته آ بهرام کارگردان تئاتر بازیگر تئاتر داود میرباقری هنرمندان تئاتر تئاتر ایران تئاتر ایران فیلم سینمایی هنرمندان تئاتر کنسرت موسیقی بازیگر سینما درگذشت چهره ها جشنواره فیلم شهر فیلم کوتاه عکاسی موسیقی ایرانی کارگردان تئاتر کارگردان سینما اداره کل هنرهای نمایشی حوزه هنری معرکه در معرکه پانته آ بهرام
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
به گزارش خبرگزاری مهر، دهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» اختصاص دارد.
فیلم تئاتر «عروسی خون» (محصول ۱۹۸۱ اسپانیا/ ۶۷ دقیقه) به کارگردانی کارلوس سائورا بر مبنای نمایشنامهای نوشته فدریکو گارسیا لورکا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمیآید.
پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و محمودرضا حبیبی (منتقد تئاتر) برگزار میشود.
در رابطه با خلاصه داستان این نمایش آمده است: «در استودیوی رقص «آنتونیو گادس» (گادس)، اعضای گروه در حال گریم و آماده شدن برای اجرای برنامه هستند. پس از آنکه گادس بهعنوان رقصنده اصلی و طراح رقص توضیحاتی به اعضا میدهد، اجرای «عروسی خون» آغاز میشود: لئوناردو (گادس) دلباخته زنی (هویوس) در آستانه ازدواج است. پس از یک صحنه پُرتنش در مراسم عروسی، همه متوجه میشوند که عروس نیز دلباخته لئوناردو است. عروس و داماد (خیمهنز) سوار بر اسب مراسم را ترک میکنند و لئوناردو نیز آنان را تعقیب میکند. ۲ مرد در نزاعی خونین، با چاقو یکدیگر را از پا در میآورند و عروس تنها و مغموم کنار ۲ جسد میگرید.»
سائورا پس از ساختن چند فیلم متأثر از اینگمار برگمان، با «عروسی خون» به دوره جدید و پویای فیلمسازیاش گام میگذارد. حاصل کار، فیلمی خاص است که بدون تردید یکی از بهترین آثار سینمای اسپانیا در دهه ۱۹۸۰ است. ایده ساخت یک نمایشنامه مشهور فولکلوریک در سالنی خالی از تماشاگر از سوی گادس و تبدیل شدن آن به مایه و داستان اصلی سائورا، از آن رویکردهای درخشان و جریانساز پستمدرنیستی است که دنیای متن و بیرون از متن را با هم درمیآمیزد.
بهرغم بومی بودنِ دستمایه و حتی اجرا که درک جزییات رقصها و موسیقی آیینی فلامنکو را تنها برای اسپانیاییها ممکن میکند، فیلم از چنان زبان نمایشی برخوردار است که هر تماشاگری را با خود همراه میکند. کارِ سائورا، از سوی دیگر، تنها ضبط و عرضه این بالههای باشکوه نیست بلکه او با دوربینش، تأویلی از «عروسی خون» ارایه میدهد. با «عروسی خون»، سائورا ژانر موزیکال را وارد عرصهای تازه و غیر آمریکایی میکند.
کد خبر 6095577 سید امیر شایان حقیقی